سال ها پیش حسین رضازاده که سرپرستی فدراسیون وزنه برداری را عهده دار بود بنا به درخواست داراب ریاحی نائب رئیس این فدراسیون ، دستور پرداخت پاداش هایی را به حساب خود و نایب رئیس و بهمن زارع مربی تیم ملی وزنه برداری صادر کرد. در واقع رضازاده به نایب رئیسش دستور داده است، پیرو درخواست خودت، به خودم، خودت و خودش پاداش بده!
گذشت و گذشت تا رسیدیم به پریشان حالی علیرضا دبیر و کمدی او !
در پی کسب نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات چند دوره اخیر و فشار افکار عمومی و کارشناسان، فدراسیون کشتی در پی آن برآمد تا مثلا به خواست جامعه کشتی حرکتی انجام داده باشد و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد را تقویت نماید.
علیرضا دبیر در حکمی محسن کاوه را با حفظ سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد جوانان، به عنوان مشاور ارشد در امور فنی تیم های ملی کشتی آزاد منصوب کرد. کاوه هم‌چنین به‌عنوان ناظر و نماینده ویژه رئیس فدراسیون در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان منصوب شد. کاوه پیش از این مدیریت فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد را بر عهده داشت.
در واقع این دور تسلسل همچنان ادامه دارد و به جای تغییرات وسیع در کادر فنی و استفاده از نیروهای نخبه در رأس کشتی ، همان افرادی که این چندساله در فدراسیون و تیم ملی رفت و آمد داشته اند منصوب می شوند.
خوانندگان عزیز به خوبی می دانند که در ورزش کشتی قحط الرجال نیست و در همین مازندران مربیانی هستند که بهترین کشتی گیران را روانه ی مسابقات لیگ و کشوری می کنند و از دل همین مسابقات ، کشتی گیرانی در حد تیم ملی معرفی می شوند. اما به جای استفاده از این مربیان در کادر فنی مشاهده می شود که فقط مربیان و عوامل تهرانی بر فدراسیون و تیم ملی حکمرانی می کنند.
در این مقال اصلا نمی خواهیم بگوییم فقط از مربیان مازندرانی استفاده شود. خیر. استان های دیگر هم صاحب کشتی هستند و می توان از آنها بهره برد اما اینکه رئیس فدراسیونی که انتخابش همچنان با ابهام و علامت سوال مواجه است و همچنان خود را عقل کل می پندارد و از پتانسیل جامعه کشتی استفاده نمی کند و مدام از همین افراد سود می برد نشان دهنده روح خودکامگی است تا به همگان اعلام نماید حرف ، حرف من است و برای نظرات و نقدهای دیگران وقعی نمی نهیم.
تا المپیک 10 ماهی فرصت باقی مانده است. این بار هم ما به مانند گذشته، نسبت به نتایج کشتی در المپیک اظهار نگرانی می نماییم و شما منتظر تلخی اتفاقات پاریس باشید. این خط این نشان.

حامد درزی نژاد