پرده اول:
رئیس فدراسیون کشتی در جدیدترین افاضات خود گفت: " ضد انقلاب و عوامل داخلی آن به دنبال کاسبی خود هستند. مهم نیست چه می‌گویند. من کتک خور کشتی هستم. من می‌گویم اینقدر علیه من بنویسید تا بمیرند. / قضاوت رفتارم با خدا است نه بنده خدا / به خاطر نماز خواندن مسخره شدم / فقط دلم برای شهدای گمنام کشتی تنگ می‌شود / بعد از حضور در فدراسیون کشتی بساط فامیل بازی را جمع کردم و بسیاری از کتک‌هایی که امروز می‌خورم به دلیل همین مساله است."
این جملات برای ما ایرانی ها آشنــاست. این هوچی گری و این نوع رفتــار پوپولیستــی از زمان احمدی نژاد باب شد و هرکسی که انتقاد و نقدی داشته باشد را منافق و متصل به عوامل بیگانه و لامذهب می داند و تسبیح در دست، ذهن همه را گمــراه می کند. او به جای بحث فنی و تخصصی و پذیرفتن نتایج وحشتناک قهرمانی آسیا تحت مدیریت فدراسیون باند خود، از شیوه ی نخ نمای همیشگی استفاده کرده و دم از مسائل شرعی و مذهبی می زند . آقای دبیر باید بداند که منتخب و منصوب مردم است نه منصوب خدا. بنابراین مردم حق دارند از مسئولی که نصب کردند بازخواست کنند. ایشان که فقط رضایت خدا را ملاک می داند باید بداند رضایت خدا در رضایت مردم است.
در هیچ کجای صحبت های وی بدنسازی ناقص ، کم آوردن و نداشتن نفس و به اصطلاح خالی کردن بدن ، عدم وجود فنون و تکنیک نزد کشتی گیران در مسابقات قزاقستان دیده نمی شود و او برای تمامی این مسائل و مشکلات فرار رو به جلو دارد.
جناب رئیس که اینقدر دم از ولایتمداری می زنند حتما می دانند که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که مسئولان هیچ شانی جز نوکری مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها ندارند. بنابراین ایشان حق ندارند تصمیمات غلط خود را وحی منزل توصیف کنند و برای منتقدین مودب و صبور حق انتقاد قائل نشوند. این دور از ادب و مرام گوش شکسته هاست.
واقعیت آن است که اهالی کشتی دلشان برای کشتی می سوزد که چنین شخصی بر مسند فدراسیون تکیه زده که به جای اقناع اذهان عمومی تنها خود را انقلابی می پندارد و مرگ را سزاوار منتقدین !
دوستداران و کارشناسان کشتی با نتیجه ی تاریخی و شکست ناباورانه ای که در آستانه حاصل شد دل نگران هستند. نگرانی اصلی این است که ظرف ۴ یا ۵ ماه آینده، ۲ مسابقه سنگین و مهم به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز در پیش رو داریم؛ ابتدا مسابقات جهانی صربستان و دیگری هم بازی‌های آسیایی. اگر مانند همین مسابقات قهرمانی آسیا پیش برویم، خب شرایط بحرانی و نگران‌کننده است. ما به ۲ تیم خیلی خوب و نزدیک به هم نیاز داریم تا در هر ۲ مسابقه بتوانیم نتیجه موردنظر را بگیریم و از حیثیت کشتی ایران دفاع کنیم.
اهالی کشتی معتقدند که باید تمهیداتی اتخاذ شود تا یک تیم دیگر درست نزدیک به تیم اصلی داشته باشیم. این تیم آسیایی فاصله زیادی با تیم اصلی ما داشت. فشار در تابستان و پائیز آینده بسیار بالاست و گزینشی المپیک را هم در پیش رو داریم که کارمان اصلاً ساده نیست. دیگر نباید وارد بازی با وزن ستاره‌های‌مان مانند رحمان عموزاد شویم چون رحمان باید فقط برود و طلای جهانی بگیرد. باید سعی کنیم پشتیبانان خوبی برای این تیم اصلی بسازیم که مشکلی پیش نیاید. فضا، فضای المپیک است و شرایط نیز پرفشار، از این رو باید با ۲ تیم آماده و تغییرات در کادرفنی، مهیای روزهای سخت سال بشویم.
بله آقای دبیر! اینگونه باید دل نگران باشید. اما نگرانی شما بابت انتخابات فدراسیونی است که در آینده برگزار خواهد شد و شما با این ادبیات و رفتارهای نمایشی دوباره قصد کاندیدا شدن و پیروزی در این انتخابات را دارید . توصیه ما به جنابعالی این است تا دیر نشده بساط تان را جمع کرده تا کشتی از دست شما و امثال شما نفس بکشد.
پرده دوم
رئیس فدراسیون کشتی در اقدامی شرم آور از کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد حمایت و آنها را در رأس کار ابقا کرد.
جلسه بررسی نتایج و عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی قزاقستان با حضور علیرضا دبیر رئیس، ابراهیم مهربان دبیر، محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و محمدابراهیم امامی سخنگو و سرپرست روابط عمومی فدراسیون در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
در این جلسه مثلا نتایج مسابقات آسیایی بررسی شد و در پایان کار بدون هیچ عذرخواهی از مردم و دوستداران کشتی کادر فنی توسط رئیس فدراسیون ابقا و حمایت شدند.
نگاهی به اسامی حاضران در جلسه نشان می دهد باند دبیر همچنان خود را عقل کل قلمداد کرده و بهره گیری از نظرات دیگر کارشناسان را مردود می داند.
در پایان باید این نکته را عرض کنم جناب دبیر هرجور که حساب کند بدهکار مردم است و هرگز نمی تواند در جایگاه طلبکار با مردم سخن بگوید و از پاسخگویی شانه خالی کند و تا زمانی که کشتی و فدراسیونش زیر یوغ تهرانی جماعت باشد وضع کشتی هرگز سامان نخواهد گرفت. باند تهرانی ها تیشه به ریشه ی کشتی خواهند زد و در آینده نه از کشتی مازندران و نه از کشتی کرمانشاه و خراسان و ... اثر و آثاری نخواهد بود. در حال حاضر تمام نخبگان و دوستداران واقعی کشتی از میدان به در شده اند و جای خالی آنها به شدت حس می شود و افرادی بی لیاقت زمام امور را در مهمترین فدراسیون ورزشی کشور به دست گرفته اند:
ماه درخشنده چو پنهان شود / شب پره بازیگر میدان شود

حامد درزی نژاد