سوم شدیم. این خلاصه ی آنچه بود که طی روزهای پنجشنبه و جمعه بر کشتی آزاد ما گذشت.
حتی اگر جنازه ی تیم ملی که نه ، تیمی از مازندران در این مسابقات شرکت می کرد می توانست خیلی بهتر از این نتیجه بگیرد. آنجایی که همیشه این تصور بود که کشتی گیران ما فراتر از آسیا هستند و قاره ی کهن برای ما کوچک است.
نگارنده در همین صفحه پس از انتخاب پژمان درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی از سوی علیرضا دبیر رئیس به اصطلاح فدراسیون کشتی ایران ، هشدارهای لازم را داده بود. بسیاری از بزرگان کشتی هم در همان زمان این مسئولیت را برای پژمان درستکار بسیار گشاد تلقی می کردند و معتقد بودند که وی به لحاظ دانش در حد سرمربیگری تیم ملی نیست اما وی در برابر تمامی انتقادات به این جمله بسنده میکرد که : من با خدا معامله کردم و یا رئیس فدراسیون در برابر تمامی ضعف های مسئولیت خویش از مسائل دینی و شرعی صحبت به میان می آورد . طی چند روز اخیر نیز نمازخواندن وی در وسط جلسه سوژه ی رسانه ها شده بود و یا به شکل پوپولیستی هر از گاه شخصیت های مختلف را به محل تمرینات تیم ملی دعوت می کند تا امکانات تیم ملی کشتی را در بوق و کرنا کند. کیست که نداند تمامی این نمایش ها برای انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی می باشد؟
همگان مسابقات کشتی در قزاقستان را دیدند. غیر از رحمان عموزاد که اصلا قرار نبود در این مسابقات شرکت کند و بدنی آماده نداشت و جالب تر اینکه همین کشتی گیر تنها طلایی ما بوده ، سایر کشتی گیران چه به لحاظ نفس، چه به لحاظ بدنسازی و چه به لحاظ فنی آمادگی رویارویی با حریفان را نداشتند و معلوم نیست طی این مدت کادر فنی چه بلایی سر کشتی گیران آورده است. علیرضا کریمی و مجتبی گلیج و نیز سرلک جزء کشتی گیرانــی هستند که باتجــربه و میدان دیده بودند. معصومی هم داعیه ی جانشینی زارع را دارد اما هیچکدام از آنها در حد و اندازه های خود نبودند.
اگر هدف مسابقات جهانی و المپیک می باشد که با این وضعیت بایــد فاتحه ی تیم ملی را خواند . پس بهتر است که آقای درستکار با چنین نتایجی استعفای خود را اعلام نماید و عنان کار را به اهلش بسپارد.
خوشا به حال حسن رنگرز و تیم ملی فرنگی که گوی سبقت را از آزاد ربوده است و ای کاش هرگز روسیه به جمع آسیایی ها اضافه نشود که در آن صورت واویلا خواهد شد.
بار دیگر متذکر می شویم که باند علیرضا دبیر با بازیگری پژمان درستکار تیشه به ریشه ی کشتــی خواهــد زد و بهتر است تا دیر نشده روسای هیئت های کشتی در انتخاب رئیس فدراسیون تدبیر به خرج داده و فرد لایقی را انتخاب نمایند.
حامد درزی نژاد