محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا در سال آینده به صورت الکترونیکی، گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا لازم است که وزارت کشور  و شورای نگهبان به توافقی برای برگزاری الکترونیک انتخابات سال آینده دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً انتخابات‌های آتی در موعد مقرر برگزار خواهد شد، ادامه داد: در شرایط کرونا بهتر است برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باشد و اگر این اتفاق رخ نداد پیشنهاد ما این است که انتخابات با رعایت مسائل امنیتی و پروتکل‌های بهداشتی به جای یک روز در دو روز برگزار شود.

نماینده یزد در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این است که حوزه‌های انتخابیه و صندوق‌های رأی افزایش پیدا کند و رأی دهندگان با آسودگی خاطر بیشتر در انتخابات حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه در کمیسیون نیز به دنبال اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم، افزود: کمیته های در این زمینه در کمیسیون شکل گرفته است و در حال کار بر روی طرح‌های موجود هستند و احتمالاً در جلسات هفته جاری کمیسیون طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها تصویب و برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع شود.

انتهای پیام/